over lijstjes maken

Maar weinig vind ik zo leuk en doe ik zo vaak als lijstjes maken. Ordening en de suggestie van overzicht die zoiets geeft: heerlijk. Uiteraard moet er dan nog een stap twee, drie en verder volgen, want het begint alleen maar bij lijstjes maken. Soms eindigt het bij een lijstje maken, maar dat is ook niet erg. De lijstjes die ik vandaag heb gemaakt (een selectie):
-betalingen in de journalistiek volgens de zogenaamde Nieuwe Economie
-leuke concerten in de komende maanden (die deel ik in een shared google agenda met wat mede muziekliefhebbers)
-leuke andere zaken van culturele of politieke aard (voor in de agenda)
-to do list voor deze week
-to do list voor lange onbepaalde termijn (dit deed ik vroeger nooit! maar het slaapt stukken beter sinds ik dit wel doe)
-wat er in tijden van Trump toch de moeite allemaal wel niet waard is
-een lijstje van foto’s die ik vanuit smartphone op macbook heb gezet die mogen blijven

U ziet, het is eindeloos. Wel vreemd dat To Do lijstjes bij mij altijd langer worden in plaats van korter. Hoe dan ook: vandaag publiceren wij (majestatis pluralis) de Trans Global World Music Chart voor Maart 2017. Schrik niet, het klinkt een beetje als een lijstje van een stel doorgedraaide Goa Trance hippies, maar dat is het niet. “Wij” zijn wereldwijd een vijftigtal “curators” (hip slang voor lijstjesmakers) die samen volgens een Eurovisie achtige stemprocedure vaststellen welke nieuwe releases in de categorie “world” (haha, dit is helemaal geen categorie) ertoe doen / mogen blijven. Hierbij, doe er uw voordeel mee (of niet).

Nu een lijstje maken voor de Dirk.

Een gedachte over “over lijstjes maken

  1. Ik ben met geen stok aan te zetten tot het maken van lijstjes, waarmee ik in het verleden mijn leidinggevenden weleens tot wanhoop dreef. Ach nee, ik moet niet overdrijven. Heel soms maak ik To Do-lijstjes en die lijken dan ook nog te werken: ik krijg er dan enige rust van en ik doe dan zomaar twee of drie taakjes die ik al weken, maanden, jaren voor me uit had geschoven.
    Maar heb ik dan geleerd van zo’n ervaring? Helaas niet en een nieuw lijstje laat altijd weer lange tijd op zich wachten. Het zal wel luiheid zijn, maar ik houd ook van de gedachte dat het eigenlijk een bezoedeling van een idee is om het aan papier toe te vertrouwen, die heerlijke maagd die alleen in mijn hoofd rondwaardde, wordt nu opeens van de wereld.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

